Sylvie Gleises, CEO Continental Europe Axa Art und Head of Distribution, Marketing, Communications
Sylvie Gleises, CEO Continental Europe Axa Art und Head of Distribution, Marketing, CommunicationsQuelle: Axa Art
Märkte & Vertrieb

Aus 1 und 1 sollen 3 werden: Axa Art und Axa XL mit gemeinsamem Marktauftritt

Von Philipp ThomasTagesaktuelle Informationen und Neuigkeiten aus der Versicherungsbranche. Alle Nachrichten des Tagesreports auch als Newsletter abonnierbar.
In Maastricht hat dieser Tage wieder die altehrwürdige Kunst- und Antiquitätenmesse Tefaf ihre Pforten für das Preview- und Vernissagepublikum geöffnet. Wieder vertreten ist in diesem Jahr auch der Kunstversicherer Axa Art, der erstmals gemeinsam mit Axa XL dort vertreten ist. VWheute hat exklusiv mit Sylvie Gleises, CEO Continental Europe Axa Art, über die aktuellen Ziele gesprochen.

Given the pressure Lloyd’s is putting on chronically loss-making marine syndicates, can a re-pricing of fine art risks be far?

We have been witnessing for the past few months a slight hardening in the market not across the board though. We hope this will lead to a more differentiated pricing, where good risks continue to be priced appropriately, whereas less good risks prices would be more in line with their claim experience, exposure and quality.

How is the Axa-XL merger progressing and what might its effect be on the fine art insurance market?

The merger is processing well and the Axa Group is now Number one worldwide for commercial and specialty risks. Axa XL Art & Lifestyle is the key player in this section and we hope to shape the industry going forward not only on products but also on service, in line with the strategy of Axa Group from payer to partner. Axa remains the master brand, whereas XL Art & Lifestyle will be the overriding identifier. It was important to maintain a reference to the XL brand. The closing of the deal happened mid of September 2018. Since then and until the formal merger of the legal entities at a later stage, the teams are focused on continuing to deliver business as usual, whilst collaborating for the integration. A high level of coordination on their portfolios exists and we are running the classical challenge of such integration, e.g. developing a joint IT platform. Axa XL Art & Lifestyle is proud to have in house art experts with a background of art and insurance. This enhances client relationship and results in a high retention rate. Axa XL Art & Lifestyle has combined the strengths of two complementary legacy portfolios in terms of geographies and products. A high focus is given to private clients, one of our core client segments, together with professional clients.

What benefits does Axa Art as a main sponsor hope to derive from Tefaf? Has Tefaf Maastricht’s standing been somewhat diminished post their branching out to New York?

Axa XL Art & Lifestyle has been the main sponsor of Tefaf Maastricht since 2004. The relationship was renewed for a three year period in 2018. It goes beyond being a mere sponsorship but involves a close working relationship. On the Wednesday evening prior or the official opening Axa XL Art & Lifestyle hosts a dinner for 150 key clients at the Tefaf premises.

Might Brexit result in a reduction in the  reinsurance capacity offered by the London market for fine art risks? Issue being regulatory equivalence, i.e. whether cessions to the London market will still reduce net solvency requirements for EU27 cedents.

It is impossible to predict what the outcome will be. At the moment there remains plenty of capacity in the market. 

New products, such as title and genuine-ness/fakes & forgeries?

At this stage we are not planning to introduce any such product innovations. Axa XL Art & Lifestyle generally tends to enrich its insurance products with services around lifestyle or assistance.
Axa Art · Axa XL · Tefaf
Auch interessant
Zurück
12.03.2018VWheute
Axa Art richtet Marken­bran­ding neu aus Am Wochenende hat die Kunstmesse Tefaf in Maastricht wieder ihre Pforten für das Fachpublikum geöffnet. Über …
Axa Art richtet Marken­bran­ding neu aus
Am Wochenende hat die Kunstmesse Tefaf in Maastricht wieder ihre Pforten für das Fachpublikum geöffnet. Über 280 Händler aus aller Welt präsentieren den Kunstinteressierten Bilder, Skulpturen, Schmuck, Teppiche und Möbel aus aller Welt. …
15.03.2017VWheute
Axa Art folgt dem Wander­zirkus der Ultra­rei­chen Kunstversicherer haben es mit einer besonderen Klientel zu tun, "die erwartet, dass wir sie in …
Axa Art folgt dem Wander­zirkus der Ultra­rei­chen
Kunstversicherer haben es mit einer besonderen Klientel zu tun, "die erwartet, dass wir sie in ihren jeweiligen Landessprachen bedienen, ihre Werte in einer einheitlichen, weltweiten Datenbank verzeichnen und für vollumfängliche …
10.03.2017VWheute
Tefaf: Kunst­ver­si­cherer klagen über Raten­ver­fall Heute öffnet die jährliche Kunstmesse Tefaf in Maastricht ihre Tore, wo 282 Galerien und Händler…
Tefaf: Kunst­ver­si­cherer klagen über Raten­ver­fall
Heute öffnet die jährliche Kunstmesse Tefaf in Maastricht ihre Tore, wo 282 Galerien und Händler für drei Mrd. Euro Kunstobjekte anbieten – ein erhebliches Kumulrisiko für die Assekuranz. Doch die Marktwerte der Kunstwerke …
21.03.2016VWheute
Tefaf erfindet sich neu Die Tefaf in Maastricht gilt derzeit als größte Kunstmesse der Welt. Am gestrigen Sonntag hat die Leitmesse für Kunstliebhaber…
Tefaf erfindet sich neu
Die Tefaf in Maastricht gilt derzeit als größte Kunstmesse der Welt. Am gestrigen Sonntag hat die Leitmesse für Kunstliebhaber ihre Pforten wieder geschlossen. Die Bilanz: Kleiner, nüchterner und auf dem Weg zu neuen Pfaden. Auch wenn die Aussteller in den…
Weiter